شرکت ال اس اف بهین سازه
معرفی بهترین سبک های

طراحی ویلا و خانه با سازه LSF

طراحی ویلا با سازه ال اس اف

طراحی ویلا یکی از مراحل حیاتی در فرآیندساخت ویلا است که تأثیر بسزایی بر کیفیت و زیبایی نهایی ساختمان دارد. ویلایی که با دقت و هنر طراحی شده باشد، نه تنها به نیازها و خواسته‌های مالک پاسخ می‌دهد، بلکه محیطی آرامش‌بخش و از نظر ظاهری جذاب و هماهنگ ایجاد می‌کند.

طراحی ویلا شامل طراحی تمامی اجزای ساختمانی از جمله اتاق‌های نشیمن، سالن‌های پذیرایی، سرویس‌ها، آشپزخانه و سایر فضاهای داخلی و خارجی می‌شود. هدف اصلی این فرآیند، ایجاد یک فضای زندگی مناسب و آرامش‌بخش برای ساکنان ویلا است.

با توجه به نیازها و سلیقه مالک و همچنین بودجه مخصوص به هر پروژه، طراحی ویلا در انواع مدل‌ها و سبک‌های مختلفی صورت می‌گیرد. این شامل طراحی‌های سنتی، مدرن، مینیمالیستی، کلاسیک، اکولوژیک و … می‌شود. هر یک از این سبک‌ها و مدل‌ها، ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند و با توجه به سلیقه مالک و نیازهای او، انتخاب می‌شوند.

در ادامه ، به بررسی انواع روش‌های طراحی و همچنین قیمت‌گذاری آن می‌پردازیم.

انواع سبک های طراحی ویلا:

  1. سبک معماری مدرن
  2. سبک معماری کلاسیک یا رومی
  3. سبک معماری ساده و مینیمال
  4. سبک معماری روستیک یا روستایی

 

ویلا با طراحی مدرن

یکی از انواع سبک های طراحی ویلا  که از معماری مدرن و مواد ساختمانی جدید و مشترک استفاده می‌کند سبک مدرن در دنیای نوآوری و خلاقیت است. خطوط ساده، استفاده از شیشه‌های بزرگ و فضاهای باز و منظره‌های طبیعی، عناصر اصلی این سبک هستند. طراحی ساده، خطوط تمیز و استفاده از شیشه و فلزات درون و بیرون ساختمان از ویژگی‌های این نوع ویلاها هستند. ویلاهای مدرن بر اساس معماری و طراحی هایپرمدرن، با استفاده از سطوح گرافیکی و مصالح مدرن ساخته می‌شوند.

ویلا با طراحی کلاسیک

سبکی با ارزش جهانی با تزیینات غنی معماری. این نوع ویلا با معماری و طراحی قدیمی با استفاده از ستون‌ها، آجرهای زیبا و پرده‌ها و پنجره‌های بزرگ شناخته می‌شود. بناهای ساخته شده با این سبک، بر اساس اصول معماری کلاسیک دقیق و تزیینات غنی است. سبکهای مذکور از سبک‌های معماری یونانی و روم باستان الهام گرفته شده است. ویلای کلاسیک دارای ساختار ساده، منظم و متقارن است که با المان‌هایی نظیر ستون، پیلاستر، تیرآلات و نماهای ساده تزئین شده و از مصالح سنگ و سیمان استفاده شده است. ویلای نئوکلاسیک نیز اصول معماری کلاسیک را بکار می‌گیرد اما با الهام از سبک ‌ها و مصالح معماری مدرن طراحی می‌شود.هر دو سبک دارای نماهای ساده، فضاهای باز با سقف‌ های بلند و چشم‌اندازهای زیبا هستند. زمانی‌که طراحی ویلا به سبک کلاسیک صورت می ‌گیرد، عناصری مانند ستون‌ها، نمایشگرها، تزیینات غنی و ظریف و حفاظ‌های زیبا زیاد به چشم می خورد.

 

ویلا با طراحی ساده و مینیمال

ویلاهای مینیمال به دسته‌ای از ویلاها گفته می‌شود که سبک طراحی آن‌ها ساده و حداقل است. این نوع ویلاها با استفاده از  مواد ساده بدون تزیینات و جزئیات زیاد، فضایی آرام و آراسته ایجاد می‌کنند. طراحی داخلی ویلاهای مینیمال اغلب با استفاده از رنگ‌های خنثی و نورپردازی مناسب جوی دلنشین و خودمانی ایجاد می کند. همچنین، ویلاهای مینیمال از طراحی باز با پنجره‌های بزرگ استفاده می‌کنند. به این ترتیب نور طبیعی بیشتری به داخل ویلا وارد شده و احساس بزرگتر بودن فضا، تداعی می شود. ویلای مینیمال فاقد تزیینات اضافی است و توجه آن بیشتر به سادگی و زیبایی فرم المانهای درونی ویلاست. در طراحی ویلا به سبک مینیمال کمبود عناصر غیرضروری برجسته است و استفاده از خطوط ساده، رنگ‌های آرام و فضاهای باز، به شما تجربه‌ای آرامش‌بخش و با کیفیت ارائه می دهد.

ویلا با طراحی روستیک

بناهای روستیک زیبایی خاصی دارند. این نوع ویلاها بر اساس سبک‌های معماری سنتی و محلی طراحی می‌شوند. در این نوع ویلا‌ها به معماری محلی و سنتی هر منطقه و روستا امکانات پیشرفته اضافه می‌شود. استفاده از مصالح سنتی مانند چوب و سنگ، نمای سنتی و طرح‌های محلی از ویژگی‌های این نوع ویلاها است. طراحی ویلا به سبک طبیعی روستایی، به فضایی گرم و دلنشین با اتکا به استفاده از مصالح طبیعی مانند چوب و سنگ و شیشه به طبیعت و محیط زیست پایبند است. ویلای روستیک سبک معماری است که با الهام از معماری روستیک و روستایی طراحی می‌شود.

هزینه طراحی ویلا

هزینه طراحی ویلا به‌صورت مجموعه‌ای از عوامل ایجاد می‌شود. این هزینه، نقطه آغازی برای شناخت بهتر از نیازها و بودجه‌بندی دقیق‌تر در مراحل بعدی ساخت‌وساز است؛ بنابراین، درنظرگرفتن هزینه طراحی ویلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در کیفیت نهایی پروژه، امری حیاتی و ضروری به نظر می‌رسد.

عوامل تاثیر گذار برهزینه طراحی ویلا

  • تعرفه طراحی پلان معماری ویلا
  • هزینه طراحی نمای ویلا
  • هزینه دکور داخلی ویلا
  • هزینه نقشه معماری
  • مساحت ویلا
  • مساحت محوطه ویلا
  • موارد و خواسته های کارفرما
  • نوع توپوگرافی زمین
  • منطقه ویلا
  • سبک طراحی ویلا

هزینه طراحی در مقایسه با دیگر هزینه‌های مربوط به سازه ال اس اف معمولا به عنوان رقمی کم محسوب می‌شود. ، اما استفاده از یک طراحی مناسب و دقیق می‌تواند به بهبود کلیت پروژه و کاهش هزینه‌های اجرایی کمک می کند.

شرکت بهین سازه ال اس اف یکی از قدرتمند ترین شرکت های در زمینه تولید، طراحی و اجرای سازه های ال اس اف می باشد که با تجربه کاری بالای 15 سال و کمک گرفتن از افراد متخصص توانسته است به بهترین شکل ممکن درخواست های کارفرمایان را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برآورده سازد.

تماس با ما

شماره های تماس جهت ارتباط و مشاوره رایگان

در فرم زیر مشخصات خود را ثیت کنید، همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

استعلام قیمت و مشاوره رایگان

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 4 =