شرکت ال اس اف بهین سازه

مزایا و معایب ال اس اف (LSF) در صنعت ساخت و ساز

سازه ال اس اف (LSF) یک روش مدرن در صنعت ساخت و ساز است که از فولاد با کیفیت بالا برای ایجاد اسکلت سبک و مقاوم ساختمان استفاده می‌کند. این روش ساخت امکان انجام مراحل تولید و نصب اجزای ساختمان در کارخانه را فراهم می‌کند که باعث کاهش زمان و هزینه‌های ساخت و افزایش سرعت عملیات می‌شود.

مزایا سازه ال اس اف (LSF):

  1. تاییدیه سازمان نظام مهندسی ساختمان : سازه LSF ال اس اف مورد تایید سازمان نظام مهندسی می باشد.
  2. سرعت ساخت و نصب بسیار بالا: استفاده از اسکلت ال اس اف باعث افزایش سرعت عملیات ساخت و نصب می‌شود.
  3. کاهش وزن ساختمان و کاهش نیروی زلزله: استفاده از فولاد سبک ال اس اف باعث کاهش وزن ساختمان و کاهش نیروی موثر زلزله می‌شود.
  4. نصب ساده و سریع ساختمان: نصب سازه‌های ال اس اف به روش پیش ساخته باعث افزایش سرعت و سهولت در نصب می‌شود.
  5. ضد زلزله بودن تا ۸ ریشتر: سازه‌های ال اس اف به دلیل مقاومت فولاد در برابر زلزله، می‌توانند بارهای لرزه‌ای تا میزان ۸ ریشتر را تحمل کنند.
  6. نصب ساده و سریع تاسیسات: فضای باز و اجزای تاسیساتی در سازه‌های ال اس اف امکان نصب سریع و ساده تر تاسیسات را فراهم می‌کند.
  7. عایق صوتی و حرارتی: استفاده از عایق‌های صوتی و حرارتی در دیواره‌های ساختمان ال اس اف، باعث افزایش راحتی ساکنین و صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.
  8. مقاومت در برابر آتش: فولاد ال اس اف مقاومت بالایی در برابر آتش دارد که ایجاد ایمنی بیشتری در ساختمان می‌کند.
  9. حمل و نقل آسان به صورت مونتاژ در محل: اجزای پیش ساخته ساختمان ال اس اف به راحتی قابل حمل و نقل هستند که زمان و هزینه‌های حمل و نقل را کاهش می‌دهد.
  10. نصب پنل‌های پیش ساخته برای نمای داخل و بیرون: استفاده از پنل‌های پیش ساخته برای نمای داخل و بیرون ساختمان، به سرعت و آسانی در طراحی و نصب کمک می‌کند.
  11. تنوع در طراحی و معماری: سازه‌های ال اس اف امکانات بیشتری در طراحی و معماری دارند که به طراحان امکان می‌دهد تا طرح‌های متنوعی را ایجاد کنند.

معایب سازه ال اس اف (LSF):

در کنار مزایا بسیار زیاد ، ال اس اف معایبی هم دارد.هرچند که معایب ال اس اف زیاد نیست و ربطی به امنیت سازه ندارد اما بررسی آن‌ها به انتخاب بهتر خریداران کمک می‌کند.

  1. محدودیت تعداد طبقات: برای سازه‌های ال اس اف محدودیت‌هایی در تعداد طبقات قابل ساخت وجود داشته باشد. معمولا ساخت تا 5 طبقه با سازه ال اس اف پیشنهاد می شود.
  2. محدودیت در ابعاد دهانه: برای برخی از سازه‌های ال اس اف، ابعاد دهانه‌ها ممکن است محدودیت داشته باشد.
  3. نیاز به نیروی کار متخصص و خبره: نصب و اجرای سازه‌های ال اس اف نیاز به نیروی کار متخصص و خبره دارد.
  4. هزینه تامین قطعات فلزی گالوانیزه: تامین قطعات فلزی گالوانیزه تولید شده در کارخانه هزینه نسبتاً بالایی دارد. 

جمع بندی :

 باید توجه داشت که مزایا و معایب هر روش و تکنولوژی در نوع خود قابل اندازه گیری است و هیچ روشی منافع مطلق ندارد. و برای ارزیابی کارایی و بازدهی یک سیستم باید معایب و مزایا در کنار هم سنجیده شود. سازه LSF ال اس اف با وجود چندین معایب در کنار مزایای بسیار زیادی که دارد یک انتخاب عالی برای ساخت و ساز مقرون به صرفه و باکیفیت در پروژه های ساختمانی به خصوص در پروژه های اضافه طبقه و ویلاسازی تا 5 طبقه، به حساب می آید.

شرکت بهین سازه ال اس اف یکی از قدرتمند ترین شرکت ها در زمینه تولید، طراحی و اجرای سازه های ال اس اف می باشد که با تجربه کاری بالای 15 سال و کمک گرفتن از افراد متخصص توانسته است به بهترین شکل ممکن جوابگوی همکاران، مشتریان و کارفرمایان محترم خود باشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمائید.

تماس با ما

شماره های تماس جهت ارتباط و مشاوره رایگان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 17 =